Perama

Σχολικά γεύματα σε όλα τα Δημοτικά του Περάματος

PERAMA-ODIGOS.GR, 1/9/2018

Στην απόφαση του Υπουργείου για το πρόγραμμα "σχολικά γεύματα" για τη νέα σχολική χρονιά, περιλαμβάνονται όλα τα Δημοτικά σχολεία του Περάματος. Παραθέτουμε την απόφαση όπως δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, στις 21 Αυγούστου 2018.

ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ Αριθμ. Φ.14/ΦΜ/133730/Δ1 

Επέκταση του προγράμματος «Σχολικά Γεύματα» και τροποποίηση της αριθμ. Φ.14/ΦΜ/48617/ Δ1/21-3-2017 (ΦΕΚ 1115 Β΄/31-3-2017) υπουργικής απόφασης και της αριθμ. Φ.14/ΦΜ/42448/ Δ1/14-3-2018 (ΦΕΚ 1022 Β΄/21-3-2018) υπουργικής απόφασης. Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ Έχοντας υπόψη: 1. Τις διατάξεις: α) Του άρθρου 4, του ν. 1566/1985 (Α΄ 167) «Δομή και λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις», όπως ισχύει, σε συνδυασμό με το άρθρο 7, του ν. 2525/1997 (Α΄ 188). β) Του άρθρου 12, του ν. 4455/2017 (Α΄ 22) «Εθνικό Μητρώο Φορτοεκφορτωτών. Εθνικό Μητρώο Ιδιωτικών Φορέων Κοινωνικής Φροντίδας και άλλες διατάξεις». γ) Του άρθρου 55, του ν. 1566/1985 (Α΄ 167) «Δομή και λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις». δ) Του άρθρου 245, του ν. 4512/2018 (Α΄ 5) «Ρυθμίσεις για την εφαρμογή των Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων του Προγράμματος Οικονομικής Προσαρμογής και άλλες διατάξεις». ε) Του π.δ. 70/2015 (Α΄ 114) περί μετονομασίας του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων σε Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. στ) Του π.δ. 125/2016 (Α΄ 210) «Διορισμός, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών». ζ) Του άρθρου 2, του π.δ. 79/2017 (Α΄ 109) «Οργάνωση και λειτουργία νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων». η) Της αριθμ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/08-10-2012 υπουργικής απόφασης (Β΄ 1340) «Καθορισμός των ειδικότερων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων των προϊσταμένων των περιφερειακών υπηρεσιών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των διευθυντών και υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων και ΣΕΚ και των συλλόγων των διδασκόντων», όπως ισχύει. θ) Της αριθμ. Φ.14/ΦΜ/48617/21-3-2017 (ΦΕΚ 1115 Β΄/31-3-2017) υπουργικής απόφασης του ΥΠΠΕΘ με θέμα «Τροποποίηση της αριθμ. Φ.14/2929/5544/Δ1/ 12-01-2017 υπουργικής απόφασης». ι) Της αριθμ. Φ.14/ΦΜ/181027/Δ1/25-10-2017 υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 3870 Β΄/3-11-2017) με θέμα «Επέκταση του προγράμματος "Σχολικά Γεύματα" και σύσταση, συγκρότηση και έργο των Επιτροπών Παραλαβής στις σχολικές μονάδες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα "Σχολικά Γεύματα"», όπως αυτή τροποποιήθηκε με την με αριθμ. Φ.14/ΦΜ/42448/Δ1/14-3-2018 υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 1022 Β΄/21-3-2018)». 2. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, σύμφωνα με την αριθμ. Φ.1/Γ/285/133215/ Β1/7-8-2018 εισήγηση της Διεύθυνσης Τακτικού Προϋπολογισμού, ΜΠΔΣ και ΠΔΕ του ΥΠΠΕΘ, αποφασίζουμε: Άρθρο 1 Σκοπός Με την παρούσα απόφαση, α) τροποποιείται το άρθρο 5 της με αριθμ. Φ.14/ΦΜ/48617/21-3-2017 (ΦΕΚ 1115 Β΄/31-3-2017) υπουργικής απόφασης του ΥΠΠΕΘ, ως προς τα όργανα υλοποίησης του προγράμματος και τις αρμοδιότητες τους ως ακολούθως: Όργανα υλοποίησης του Προγράμματος Το πρόγραμμα υλοποιείται στα Σχολεία με ευθύνη α) του οικείου Διευθυντή Π.Ε., β) του/των Συντονιστή/ών του προγράμματος σε ό,τι αφορά τη συνεργασία με το ΥΠΠΕΘ και το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, γ) των Διευθυντών και δ) του Διδακτικού προσωπικού των Δημοτικών Σχολείων. Συντονιστής/ές του Προγράμματος ορίζεται/ ονται ένας ή περισσότεροι υπάλληλοι της Δ/νσης Π.Ε. με απόφαση του οικείου Δ/ντή Π.Ε. Σημειώνεται ότι η κατά τόπον αρμόδια Δ/νση Π.Ε. δύναται να ορίσει τόσους Συντονιστές όσους κρίνει απαραίτητο, για την ορθή και αποτελεσματική υλοποίηση του προγράμματος, λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό των σχολικών μονάδων που συμμετέχουν σε αυτό. 5.2. Όσον αφορά τα ολιγοθέσια σχολεία και ειδικότερα τα 1/θέσια, 2/θέσια και 3/θέσια και λόγω των ιδιαιτεροτήτων τους, θα πρέπει να δίνεται στο σχολείο η δυνατότητα επιλογής του χρόνου εφαρμογής του προγράμματος «Σχολικά Γεύματα» κατά τη διάρκεια της ημέρας. β) τροποποιείται το άρθρο 1 της με αριθμ. Φ.14/ΦΜ/42448/Δ1/14-3-2018 (ΦΕΚ 1022 Β΄/21-3-2018) υπουργικής απόφασης του ΥΠΠΕΘ, ως προς τη διαδικασία αποστολής πρακτικού ποσοτικής και ποιοτικής παραλαβής ως ακολούθως: «Η Επιτροπή Παραλαβής κάθε σχολικής μονάδας παραλαμβάνει καθημερινά τα σχολικά γεύματα, φροντίζοντας για τον ποσοτικό (αριθμό πακέτων) και ποιοτικό έλεγχο τους. Πιο συγκεκριμένα, η ανωτέρω επιτροπή παραλαμβάνει δελτίο αποστολής από τον ανάδοχο, στο οποίο αναγράφεται η ποσότητα και η ώρα παράδοσης. Το προσωπικό που μεταφέρει και παραδίδει τα γεύματα θα διαθέτει κατάλληλα θερμόμετρα, ώστε κατά την παραλαβή και παρουσία της Επιτροπής Παραλαβής θα μετρά τις θερμοκρασίες των θερμοθαλάμων και των ψυκτικών θαλάμων. Οι θερμοκρασίες που πρέπει να τηρούνται για τα ζεστά γεύματα είναι μεγαλύτερες από 63 βαθμούς Κελσίου, ενώ για τα κρύα (σαλάτα) είναι από 0 έως 4 βαθμούς Κελσίου. Παράλληλα, η Επιτροπή Παραλαβής ελέγχει τις συνθήκες μεταφοράς των προς παράδοση τροφίμων, τη συνολική ποσότητα των παραδοθέντων γευμάτων, καθώς και το είδος του γεύματος. Επιπλέον, σε τυχαία και αντιπροσωπευτικά δείγματα σε ποσοστό 1% (στην πλησιέστερη ακέραια μονάδα) των γευμάτων, 1% από τις σαλάτες και 1% από τα ψωμάκια, ελέγχει τη συμμόρφωση ως προς τη σύνθεση των γευμάτων. Τα δείγματα που λαμβάνονται βαρύνουν τον προμηθευτή, ο οποίος υποχρεούται σε άμεση αντικατάσταση τους ώστε σε κάθε περίπτωση να παραδίδεται η αρχικώς συμφωνηθείσα ποσότητα». Ο ως άνω έλεγχος διενεργείται καθημερινά κατά τη διαδικασία παραλαβής, μπορεί δε να καλείται να παραστεί και ο ανάδοχος. Αν η Επιτροπή Παραλαβής κρίνει ότι οι παρεχόμενες υπηρεσίες και τα παραδοτέα δεν ανταποκρίνονται πλήρως στους όρους της Σύμβασης, συντάσσεται πρωτόκολλο προσωρινής παραλαβής, που αναφέρει τις παρεκκλίσεις που διαπιστώθηκαν και γνωμοδοτεί αν οι αναφερόμενες παρεκκλίσεις επηρεάζουν την καταλληλότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και παραδοτέων και συνεπώς αν μπορούν οι τελευταίες να καλύψουν τις σχετικές ανάγκες. Στην περίπτωση που διαπιστωθεί ότι δεν επηρεάζεται η καταλληλότητα, με αιτιολογημένη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΠΕΚΑ, μπορεί να εγκριθεί η παραλαβή των εν λόγω παρεχόμενων υπηρεσιών καις συνεπώς η Επιτροπή Παραλαβής υποχρεούται να προβεί στην οριστική παραλαβή των παρεχόμενων υπηρεσιών της Σύμβασης και να συντάξει σχετικό πρωτόκολλο οριστικής παραλαβής, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην απόφαση. Η Επιτροπή Παραλαβής αποστέλλει μια φορά την εβδομάδα πρακτικό παραλαβής, καθώς και τα σχετικά παραστατικά (δελτίο αποστολής στο οποίο θα αναγράφεται η ποσότητα και η ώρα παράδοσης) στο/στους Συντονιστή/ ές του προγράμματος στην οικεία Δ/νση Π.Ε. γ) επεκτείνεται το πρόγραμμα «Σχολικά Γεύματα», το οποίο υλοποιείται από το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, στα δημοτικά σχολεία που αναφέρονται στους Πίνακες του Παραρτήματος (Παράρτημα 1). Σε περίπτωση επέκτασης του προγράμματος και σε νέες σχολικές μονάδες, η Δ/νση Σπουδών Π.Ε. του ΥΠΠΕΘ θα γνωστοποιεί την εν λόγω επέκταση με την έκδοση σχετικών Εγκυκλίων.

ΠΕΡΑΜΑ Life

Η ζωή της πόλης

PERAMA-ODIGOS.GR

Βρείτε μας στο Facebook

Περαμα Οδηγός Gacebook

PERAMA-ODIGOS.GR

Ηλεκτρονικός οδηγός
των επιχειρήσεων και των επαγγελματιών
του Περάματος.
Χρήσιμες πληροφορίες και
ενημερωτικά θέματα
που αφορούν την πόλη μας.

Βρείτε μας

Facebook Facebook

GooglePlus Google+

Instagram Instagram

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΟΔΗΓΟΣ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ

210 4416.237

perama.odigos@gmail.com